Thursday, January 6, 2011

hidup dan kehidupan

Aku suka dengan words ni..."we cannot change other people but only our own self" ...betul..kalau kita tak selesa dengan org lain...kita sebenarnya kena belajar untuk berubah dan siapa cakap berubah itu senang....PERUBAHAN itu sangat susah....tapi percayalah setiap yang berlaku itu pasti ada hikmahnya dan hikmah yang indah adalah pemikiran secara positif....Kesedihan dan kesukaran adalah nikmak..kerana ia akan membuatkan kita lebih dekat dengan Dia dan lebih mengharapkan kasih dan pertolongan Dia...


Kawan-kawan....Jumaat...5.30am...start as warden...Woke up the student after praying for subuh...and asked them to clean up their asrama...dan paling SAYU ...bila teman diorang terjun sungai  seawal 6am..... i just put my self on their shoes....bebudak yang baru masuk darjah satu baru nak belajar hidup...udahlah tu hanya diteranggi lampu jalan yang tak seberpa terang tu...aku tawakal je lah..hope semunya ok...hidup untuk kehidupan.... aku tak tahu kenapa aku sempat melihat,mengalami dan merasa semua ni....maybe this is the way how Allah teach me to be better.....


Anak-anak .. tabahnya  kalian...aku belum pasti aku mampu buat untuk diri sendiri...aku harap aku mampu meringankan beban kalian...dan membimbing kalian ......Aku tak mampu nak fikir kalau aku masa 7 years old masih perlukan mama and abah  beside me...all the best to them.....anak-anak ku....


Emmm ....tahun baru..strategi baru....exam lagi 8 bulan.....huhhhh exam oriented...tak best langsung .....hahha..oklah tu...Takpe...aku cuba yang terbaik...insyaAllah...


Pesanan untuk diri sendiri....ikhlaskan diri dalam berkhidmat, siapakan kerja without KIV, berdoa dan dekatkan diri dengan Allah...ok kawan-kawan yang jauh dan dekat.....jaga diri,cun...callo ...assalamualaikum....

3 comments:

nurshaf said...

huhu...sedih2... :)
nampaknya, ada hikmah la disuruh jadik warden kan...
at least, boleh share n lihat mcm mana org lain hidup tanpa harapkan org lain ye idak...
Plus, dapat bgn awal, murah rezeki.
gud luck, ikhlaslah bila bekerja.

nur shafini nordin said...

insyaAllah saya akan berusaha menjadi lebih baik dan menerimanya bersama hikmah....doakan saya ye....tq

nurshaf said...

hehe...ok..small matter.....



I changed my font at thecutestblogontheblock.com