Friday, May 13, 2011

So W.H.A.T.........

ASSALAMUALAIKUM.......tulis...tulis di buku ini....blog adalah jurnal untuk menulis secara online dan dikongsi oleh sesiapa sahaja yang sudi ...terpulang untuk menggambilnya secara positif atau pun nak berfikiran negatif sampai bebila pun tak pe.....tiada paksaan...because no body can change u but your self....

Cuaca yang panas ni sebenarnya senang sangat buat hati panas dan hati yang panas selalunya di pandu oleh nfsu dan amarah......PERHHH nasib baik aku masih mampu bersabar walalupun hanya tingga 1% jak....tapi masih mampu berkesan dihati.....alhamdulilah....

Kadang-kadang memang sukar bila berhadapan dengan anak-anak yang belum akhir baligh pun ...nak marah....memang kena marah....no other ways..tapi berkesan ke tidak...itu lebih penting....sebenarnya apa yang aku dapat belajar adalah....ANAK-ANAK perlu sentiasa di ingatkan kerana mereka mudah lupa dan lebih  baik jika pesanan yang kita nak sampaikan tu berkesan dari hati ke hati.....Yang ke dua yang aku baru faham kanak-kanak sangat mudah memaafkan ...sangat mudah....Pagi karang marah....tengahari dah boleh senyum-senyum..

Bila aku dah jadi cikgu dah aku tengah down sangat dengan prestasi aku dan anak-anak aku....aku selalu fikir balik kenapa aku naj sangat jadi cikgu dulu.....oooo sebab aku nak cabarannya....dealing dengan kana-kanak tak sama deal dengan mesin, org dewasa atau what ever...jadi you can face it..and you want to face it....SO ...face it.....

Kadang-kadang aku fikir..takpe nak rasa down...kadang-kadang ia akan buat kita refresh balik semangat nak strategi baru yang patut difikirkan untuk mengatasi kelemahan aku dan anak-anak aku ni....

so UPSR coming soon...jusssst around the corner....Please pray and doa for me and my anak-anak ....

To all ....jaga diri ..wasalam...


I changed my font at thecutestblogontheblock.com